Ez a kérdés tipikusan a rendszer-bevezetéseknél, a vállalati kultúra formáló kezdeményezéseknél, illetve a Lean, Agile szisztémák elterjesztésénél merül fel. Nincs rá egyértelmű válasz. Mindkét alternatívát láttam már megbukni és működni. Azért pár dolgot az idők során leszűrtem.
A kezdjük a könnyű területen egy kevésbé fontos funkcióval megközelítés a kiterjesztés kudarcának egyik gyakori oka. A nehezére felkészülés hamis illúzióját nyújtja csupán, és a projektet körüllengi a mellékesség illata. A drága kirakat a másik kiterjesztési-kudarcrecept: a pilot területen megcsinálják, mindegy mibe kerül, de a kiterjesztésnél már nem tudnak mindenütt megfelelő támogatást nyújtani.
A leginkább sikeresnek azokat a változási folyamatokat láttam, ahol az indulásnál nem annyira földrajzilag vagy szakterületileg szűkítették le a célt, mint inkább funkcionálisan. Az újítások teljes csomagját nem az ügyfélszolgálatra vagy a számvitelre dobták rá most mutasd meg alapon. Ehelyett a szervezeti egységek többségénél (az üzletileg kritikusaknál, nem a támogatóknál) elkezdték használni a megcélzott öt újításból az egyiket (egy fontosat, a második legnehezebbet) aztán a következőt (a legnehezebbet), a harmadikat…